Sizlere Stockfisch kataloğundan tanıtacağım diğer bir albüm Amerikalı besteci ve yorumcu Sara K' nın Water Falls albümü.
Sanatçı Blues, folk ve caz tarzlarının bileşiminde eserlewr ortaya koymakta, ayrıca iyi bir akustik gitar virtiözüdür.
Sanatçının 2001 yılında Stockfisch'ten yayımlanan ilk albümü olan Water Falls sonrası 2003'te Live In Concert, 2006'da Hell or High Water yine Stockfisch'ten çıkan albümleridir. Sanatçı 2009'da yine aynı firmadan Made In The Shade albümünü bir veda albümü olarak çıkarmış ve Stockfish'ten evvelde uzun yıllar süren müzik kariyerine son vermiştir.
Konumuz olan Water Falls albümüne gelirsek içeriğinde oniki parçadan oluşan albümün tanıtmakta olduğum uzun çalar formatı firma tarafından double LP olarak hazırlanmış. Albümü dinlerken firmaya özgü net pürüssüz kayıt hemen dikkat çekmekte ve her ufak detay kayıt içinde algılanabilmekte. Buna birde sanatçının harika yorumu ve gitar partisyonlarını da ekleyince dinlemeye doyulamayan güzel bir Blues çalışması ortaya çıkmakta
Bu güzel çalışmadan altta sizlere gitar ustası Chris Jones ile canlı yorumladığı In The Fall ( Maggie's Dream) adlı eseri paylaşmak isterim. Sanatçıların mükemmel gitar performansları ve yorumlarına dikkat ediniz dinlerken ki bu parça size albüm hakkında da bir fikir verecektir.
Bu güzel çalışmadan altta sizlere gitar ustası Chris Jones ile canlı yorumladığı In The Fall ( Maggie's Dream) adlı eseri paylaşmak isterim. Sanatçıların mükemmel gitar performansları ve yorumlarına dikkat ediniz dinlerken ki bu parça size albüm hakkında da bir fikir verecektir.
Albüm parça listesi:
Side A:
Yatahyta
Running Away from You
Turned My Upside Down
Side B
The Painter
Waterfalls
(Would You) Break My Heart
Side C:
Step On Mine
Destination
All Your Love (Turned To Passion)
Side D:
In The Fall(Maggie's Dream)
Blind-Hearted
Anynore
In The Fall(Maggie's Dream)
Blind-Hearted
Anynore
Sizlere yine bu albümde uygulanan plak mastering konusunda altta bilgi vermek isterim:
Yanda DMM kesim iğnesi (SX 82) operasyon halinde görülmekte. Burada ince saydam tüp marifetiyle bobinlere soğutma için helyum sağlanmakta
Plak mastering işleminde stereo yu oluşturacak 2 sinyal esastır. Bu sinyaller pikap dönüş hızının yarım devri kadar bir zaman aralığı sağlarlar. Bu 33 1/3 devir albümlerde 0,909 saniyedir. İlk varan sinyal basılmaz ve kesme iğnesinin mekanizması için kontrolör olarak kullanılır. Dolayısıyla müzik yolları yada çizgileri ( bunu İngilizce de groove olarak adlandırmaktayız) için gereken 0,9 saniye kesme iğnesi çalışma aralığı hasaplanır
Müzik yolları ya da çizgileri( grooves) için bakır plaka üstündeki gerekli boşluk farklı parametreler tarafından belirlenir örnek kazanç ve faz korrölasyonu gibi. Analog bant makinelerinin kullanıldığı zamanlarda ön sinyal ile kesim sinyali teybin 2 kafası arasındaki band kısım tarafından belirlenirdi. Bugün kesim sinyali genellikle dijital masterlardan alınmakta dolayısıyla bu maksat için dijital geciktirme kullandığını belirtmekte Stockfish.
Yanda DMM kesim iğnesi (SX 82) operasyon halinde görülmekte. Burada ince saydam tüp marifetiyle bobinlere soğutma için helyum sağlanmakta
Plak mastering işleminde stereo yu oluşturacak 2 sinyal esastır. Bu sinyaller pikap dönüş hızının yarım devri kadar bir zaman aralığı sağlarlar. Bu 33 1/3 devir albümlerde 0,909 saniyedir. İlk varan sinyal basılmaz ve kesme iğnesinin mekanizması için kontrolör olarak kullanılır. Dolayısıyla müzik yolları yada çizgileri ( bunu İngilizce de groove olarak adlandırmaktayız) için gereken 0,9 saniye kesme iğnesi çalışma aralığı hasaplanır
Müzik yolları ya da çizgileri( grooves) için bakır plaka üstündeki gerekli boşluk farklı parametreler tarafından belirlenir örnek kazanç ve faz korrölasyonu gibi. Analog bant makinelerinin kullanıldığı zamanlarda ön sinyal ile kesim sinyali teybin 2 kafası arasındaki band kısım tarafından belirlenirdi. Bugün kesim sinyali genellikle dijital masterlardan alınmakta dolayısıyla bu maksat için dijital geciktirme kullandığını belirtmekte Stockfish.
Ses istasyonunda 2 stereo sinyali 4 kanallı EDL e vererek gerekli zaman aralığını ön ve kesim sinyalleri için elde etmekteler Sesi dijitalden analoğa çevirmek için yüksek kaliteli D/A Daniel Weiss konvertır kullanmaktalar. Bu cihazın stüdyolar için olanı GAMBIT DAC1 ve ev kullanımı için olan odyofil tipi ise MEDEA' dır.
Yanda iki komşu ses çizgisi(groove) arasında büyük boşluk vardır ( yaklaşık 100 mikroalan) ki bu bize müzik hakkında birşeyler ifade eder: Soldaki parça hemen hemen hiç mid frekansa haiz değil ama sağdaki çizgi yüksek modülasyonlu güçlü mid frekanslara haiz .
Soldaki çizgi kesim derinliğinde ani bir artış göstermekte, sonrasında playback esnasında iğnenin fleksibilitisi bu noktada dikkatle test edilecektir
Soldaki çizgi kesim derinliğinde ani bir artış göstermekte, sonrasında playback esnasında iğnenin fleksibilitisi bu noktada dikkatle test edilecektir
Bu albüme isteyenler Mavi Hifi' ın alttaki linkinden ulaşabilirler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder