(English version is under the Turkish one....)
Paul Desmond caz dünyasındaki bana göre sayılı alto saksafon ustalarından biridir. Genellikle Dave Brubeck ile yaptığı çalışmalarla bilinse de pek çok solo ve burada olduğu gibi ikili çalışmaları vardır.
60'lı yıllarda ortalığı kasıp kavuran Bossa Nova rüzgarından sanatçıda etkilenmiş ve bu albüm o etkileşimler sonucu kaydettiği albümlerden önemli bir tanesi.
Desmond burada kendi stilinde Bossa Nova eserleri yorumlamış ve her zaman olduğu gibi yumuşak ve duygulu bir hava eserlere katmış. Halen hayatta olan önemli caz gitar Jim Hall bu albümde kendisiyle çalışmış, albümü dinlerken sanatçıların birbirlerini dinleyip paslaşmaları zevkle hissediliyor.
1999 yılında CD format olarak tekrar yayımlanan bu albüm orijinalinde olmayan üç ekstra parça daha içermekte. Eğer cazda saksafon ve gitar birliklteliğini seviyor ve Brezilya esintileri ilginizi çekmekteyse kaçırılmaması gereken bir çalışma.
PersonnelEkip:
Paul Desmond (alto saxophone);
Jim Hall (guitar);
Eugene Wright, Gene Cherico (bass);
Connie Kay (drums).
Recording information: Webster Hall, New York, NY (07/1964-08/1964).
Below/altta The Night Has a Thousand Eyes....
Tracks/Parçalar:
1. Bossa Antigua 4:44
2. The Night Has a Thousand Eyes 5:08
3. O Gato 3:56
4. Samba Cantina 5:42
5. Curacao Doloroso 4:34
6. A Ship Without A Sail 6:22
7. Alianca 4:33
8. The Girl From East 9th Street
9. The Night Has a Thousand Eyes (Alternate Take) 7:33
10. Samba Cepeda 5:09
11. O Gato (Alternate Take) 4:56
English version:
This 1999 reissue contains three bonus tracks not on the original release.
From the words of Richard S. Ginell :
Antigua picks up the samba-based rim shots of drummer Connie Kay on Take Ten and tries to make a whole new record out of them. While the title track duplicates the original percolating groove of "El Prince," other tracks like "Samba Cantina" revert to a typical bossa nova rhythm of the period, which leads one to conclude that "bossa antigua" is merely whatever Desmond says it is. Of the album's two non-originals, "The Night Has a Thousand Eyes," of course, is made-to-order for Desmond's wistful, sophisticated temperament, and he delivers exactly what a Desmond devotee would expect and love; and "A Ship Without a Sail" has some memorable off-the-cuff solo ideas. Jim Hall is around again to lend subtle rhythm support and low-key savvy in his solos, and like many Desmond companions of this period, he makes a fine sparring partner in the contrapuntal exchanges. The Brubeck Quartet's Gene Wright again lends a sturdy hand on bass. The playing is wonderful throughout, though just missing the full-throttle inspiration of Take Ten.
Below/Altta Bossa Antigua...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder